Produse
Seminte de Chia

Cumpara Seminte de Chia

Ingrediente

    Seminte de Chia bio (Salvia hispanica)

Certificari:

Produs cultivat ecologic

Produs BIO

Tara de origine

Mexic

Utilizare

Senintele de Chia sunt conforme cu regulamentului privind alimentele noi pentru utilizarea in produse de panificatie, cu continut maxim de 5 %. Consumati zilnicpana la 15 g de seninte. O dieta variata si echilibrata si un stil de viata sanatos sunt importante.

Seminte de chia bio

Seminte de chia bio

Semintele de chia PlanetBIO au de 30 ori mai multi antioxidanti decat afinele, de 6 ori mai mult calciu decat laptele integral, de 3 ori mai mult fier decat spanacul, de 15 ori mai mult magneziu decat in broccoli, de 8 ori mai mult omega 3 decat somonul, cu 50% mai mult acid folic decat sparanghelul, cu 25% mai multe fibre decat inul.
Chia contine mai multe proteine decat cerealele. Comparati continutul de 19-23% al semintelor de chia cu cel al graului (14%), porumbului (14%), orezului (8,5%), ovazului (15,3%) si orzului (9,2%).

Semintele de chia PlanetBIO sunt foarte bogate in fibre (cca 37%) ceea ce le face foarte utile celor suferinzi de constipatie si pentru intretinerea sanatatii colonului in general.

Datorita continutului ridicat de fibre alimentare senintele de Chia iau forma unui gel atunci cand sunt introduse intr-un lichid. Ele sunt bogate in acid alfa-linolenic (ALA), care este un acid gras Omega-3. ALA contribuie la mentinerea nivelurilor normale de colesterol din sange. Efectul benefic se obtine in conditiile unui consum zilnic de 2 g de ALA, care poate fi realizat printr-un consum de 11 g de seninte de Chia.

Semintele de Chia:

    • reprezinta o sursa excelenta de proteine, care contine toti aminoacizii esentiali
    • contine acizi grasi (Omega 3-6-9) in proportii ideale pentru corpul tau
    • intareste sistemul imunitar
    • are un efect favorabil asupra pielii, parului si al ochilor
    • consolidarea sistemului cardiovascular si nervos
    • neutralizeaza radicalii liberi daunatori

     

    Consumate crude sau prajite, intregi sau macinate in amestecuri de salate, cereale cu lapte ori sucuri naturale, aceste seminte sunt o sursa excelenta de fibre, proteine, acizi grasi esentiali Omega-3 si Omega-6, antioxidanti, vitamine, minerale si aminoacizi. Au proprietati ce previn imbatranirea precoce, iar o lingura de seminte asigura energia unei persoane pe durata intregii zile. Sunt utile diabeticilor, avand un indice glicemic mic, dar si atletilor pentru rezistenta si hidratare.

    Apartinand familiei mentei, chia era cultivata de azteci si reprezenta o plantga de cultura importanta. Planta este originala din Mexic si din Guatemala, unele seminte sunt folosite pentru a produce un ulei bogat in acizi grasi Omega-3 sub forma de acid alfalinoleic (ALA). In fapt, cuvantul chian dub limba nahualt inseamna tocmai ulei.

    Semintele de chia pot fi usor integrate intr-o dieta sanatoasa amestecandu-le in bauturi, cereale, salate si in multe alte feluri de mancare.

    Totusi, trebuie luate unele masuri de precautie, deoarece semintele de chia pot avea unele efecte negative asupra sanatatii unor persoane care urmeaza o medicamentatie pentru hipertensiune si asupra diabeticilor care folosesc o medicamentatie pentru scaderea nivelului de glucaza.

    Dovada sanatatii

    O prezentare din Jurnal of Biomedicine and Biotehnology a descris numeroase studii care au dovedit beneficiile pentru sanatate ale semintelor de chia. Multe sunt legate de substantele fitochimice din seminte, care includ diferiti fenoli, precum si niveluri ridicate de ALA. Mai multe studii au reliefat beneficiile in protejarea impotriva bolilor de inima, legate de asemenea de continutul ALA.

    Profitati de chia

    Semintele de chia pot fi folosite ca majoritatea celorlalte seminte. Ele reprezinta un adaos sanatos la smoothies, la iaurturi, salate si cereale. De asemenea, sunte excelente pentru absorbtia de lichid (pana la de doua ori greutatea lor) si adauga consistenta si fibre unor retete, fara a creste numarul de calorii. Prin inmuiere in lichid semintele de chia adauga textura unor retete.

    Descriere pe scurt

    Origine: Mexig si GuatemalaAnotimp: disponibile tot anul
    De ce sunt super: o sursa excelenta de acizi grasi Omega-3, sub forma de ALA; bogate in calciu, proteine, fibre si antioxidanti.
    Cultivare acasa: chia necesita un sezon de crestere indelungat, cel mai bine in climate temperate

Semintele de Chia sunt printre cele mai hranitoare seminte de pe planeta.

VALORI NUTRITIVE PENTRU 100 G: valoare energetica 1832 kJ/444 kcal | proteine 21,2 g | glucide 38,6 g | din care zaharuri 0,8 g grasime | 31,4 g | din care saturate 3,8g | mononesaturati 2,5 g | acizi grasi polinesaturati 26 g | din care Omega-3 : 18,5 g | Omega-6 : 6,4 g | fibre 33,7 g | sodiu < 1 g.

Reteta de dupa exercitii sportive:

    • 2 cesti de lapte deplante(migdale, scris, ovaz, orez, etc.)
    • 3 linguri de seminte de chia
    • 2 linguri de pulbere de canepa proteine
    • 1 lingura de praf de yacon
    • ½ lingurita de sare din Himalaya

Se amesteca toate ingredientele intr-un blender.